Jak strategiczna analiza UX +
Landing Page stworzyły nowy lejek

Nie dodawanie nowych produkt, a nowe doświadczenie

Proton Polska

1

2

3

4

5

6

Proces współpracy

Proton Polska – producent i dostawca agregatów prądotwórczych oraz magazynów energii.

Na rynku od wielu lat, z ponad 13 000 sprzedanych urządzeń. Niezawodne wsparcie zabezpieczeń energetycznych, które dostarczamy.

Proton Polska już od 18 lat pomaga w sytuacjach kryzysowych, chroniąc tysiące domów i przedsiębiorstw przed brakiem prądu.

Oprócz agregatów uruchomili sprzedaż magazynów energii, które nie miały zagospodarowanej przestrzeni na stronie.

  • Stworzenie edukacyjno-sprzedażowego landing page dla nowej linii produktów magazyny energii.

  • Poprawa doświadczenia użytkownika i optymalizacja lejka sprzedażowego.

  • Jasne rozdzielenie komunikacji między ofertą agregatów prądotwórczych a magazynami energii.

Cel projektu z warsztatu

Oczekiwania zespołu po ustaleniu celu

decyzji podejmowanych w długim horyzoncie czasowym (od kilku tygodni do kilku miesięcy)

produktów wymagających edukacji (user musi mieć wiedzę, aby samodzielnie zakupić)

zakupów wymagających finansowania (różne formy wsparcia, np. dotacje)

Brak strategicznego dopasowania architektury informacji do ścieżki klienta (powodował utratę konwersji)

1

2

3

4

Główne wyzwanie biznesowe

Brak segmentacji oferty i niedostosowanie obecnego serwisu do złożonego
procesu zakupowego. Klienci trafiali na typowe karty produktowe, które nie wspierały:

Projekt landing page

Analiza i badanie userów

Dwutorowe działania w tym samym czasie

Ścieżka 1: Badania i analityka – podłączenie GA4, Tag Managera i Clarity, analiza 12 tys. sesji, heatmap i nagrań, identyfikacja barier użytkowników.

Ścieżka 2: Projektowanie landingu – równolegle przygotowanie struktury sekcji, lo-fi → hi-fi makiet, copywritingu i kalkulatora oszczędności.

Warsztat strategiczny

Ścieżka 2

Ścieżka 1

Projektowanie i wdrożenie landing page

1. Struktura i architektura treści
Opracowaliśmy szkielet sekcji (korzyści, kalkulator, FAQ, case studies). Zadbaliśmy o przejrzystą nawigację i jasne CTA nad foldem. Landing od początku projektowany był pod mobile,
gdyż 61% użytkowników to mobile.

2. Kalkulator oszczędności
W hero section umieściliśmy prosty kalkulator, który pokazuje możliwe oszczędności. Po uzupełnieniu danych użytkownik może zostawić kontakt → lead trafia do zespołu sprzedaży.

3. Segmentacja użytkowników
Formularze różnicują, czy klient to firma, rolnik czy osoba indywidualna. Dzięki temu handlowiec od razu wie, z kim rozmawia i jakie finansowanie zaproponować (leasing, dotacja, rata).

4. Lead magnet
Dodaliśmy materiał edukacyjny w PDF, budujący bazę mailingową. Użytkownicy, którzy nie są gotowi na kontakt handlowy, trafiają do sekwencji edukacyjnej.

5. Projekt i wdrożenie
Przygotowaliśmy makiety lo-fi → hi-fi oraz finalną wersję w Figmie. Po akceptacji wdrożono landing na IdoSell i podpięto go do menu głównego.

Z raportu badania i analizy ustaliliśmy

  1. Nowa ścieżka sprzedażowa dla magazynów energii – edukacja → audyt → wycena.
  2. Jasna segmentacja klientów (80% B2B, 20% B2C).
  3. Redukcja barier zakupowych i uproszczenie nawigacji.
  4. Lepsze dopasowanie komunikacji do etapów procesu decyzyjnego.

Efekty wspólnych działań

Po 4 miesiącach wdrażania nowej strategii, osiągnęliśmy następujące rezultaty

🚀 Wskaźnik przejścia do checkoutu wzrósł

🚀 Zwiększona aktywność użytkowników mobilnych.

🚀 Wyraźny wzrost leadów z nowej strony landingowej.

Efekty pojawiły się już po kilkunastu dniach od wdrożenia zmian, zauważalny wzrost konwersji oraz większe zaangażowanie użytkowników.

Końcowe korzyści ze współpracy

Po 4 miesiącach wdrażania nowej strategii, osiągnęliśmy następujące rezultaty

✅ Wyższa konwersja

uproszczony koszyk i czytelne CTA przełożyły się na wzrost checkoutu

✅ Lepsze doświadczenie użytkownika

usunięcie barier, eliminacja uciążliwych pop-upów, skrócenie ścieżki zakupowej.

✅ Segmentacja klientów

landing i formularze prowadzą użytkowników do właściwych ścieżek (B2B, rolnik, klient indywidualny).

✅ Edukacja zamiast sprzedaży „na siłę”

dedykowany content odpowiada na pytania klientów i wspiera ich w długim procesie decyzyjnym.

✅ Generowanie leadów wysokiej jakości
  • kalkulator oszczędności i lead magnet zwiększają liczbę wartościowych kontaktów.

  • ✅ Silniejszy wizerunek eksperta

    Proton Polska prezentuje się jako firma doradcza, a nie tylko sprzedawca produktów.

    ✅ Mobile first

    dostosowanie do ponad 60% użytkowników korzystających ze smartfonów.

    Co powiedział klient o współpracy

    "Wdrożone zmiany pozwoliły nam w krótkim czasie znacząco poprawić wskaźniki konwersji. Checkout wzrósł, a proces zakupowy stał się znacznie prostszy i bardziej przejrzysty. Dzięki temu możemy skuteczniej kierować klientów do właściwych segmentów oferty."

    Jarosław Pertkiewicz

    Założyciel Proton®

    Image

    Podsumowanie

    To nie był tylko redesign i patrzenie w dane. To było przebudowanie oferty i user experience w oparciu o dane, buyer persony i konkretne flow zakupowe. Proton Polska nie potrzebował więcej ruchu, potrzebowali optymalnego rozłożenia contentu, aby każda segmentacja klientów, mogła znaleźć swoją ścieżkę w procesie zakupowym. Co przełożyło się na zwiększoną ilość zainteresowanych lub finalnych zakupów.

    Chcesz dowiedzieć się więcej na temat strategicznego tworzenia UX?

    Zapraszam Cię na mój kanał na YouTube, gdzie regularnie publikuję video o tym, jak poprawić skuteczność konwersji i nie tylko

    Sprawdź

    Piszę MY, bo nie działam sama, dobieram różne osoby do kolektywu, aby móc jak najbardziej zrozumieć i pomóc w Twoim projekcie.


    Moje usługi skierowane są głównie do firm,

    które chcą pozyskiwać leady lub pragną zoptymalizować swoją konwersję.

    Co wyróżnia mnie spośród konkurencji to nie tylko opracowanie strategii, ale także możliwość wdrożenia działań poprzez przekształcenie ich

    w zautomatyzowane procesy.

    W branży marketingowej i UX obserwowane są obecnie takie trendy jak personalizacja komunikacji, wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz rosnące znaczenie analizy danych.

    Image

    Poznajmy się bliżej

    📅 Umów się na konsultacje

    Chcesz dowiedzieć się, jak możemy pomóc Twojej firmie osiągnąć podobne rezultaty w email marketingu?

    Kliknij poniższy przycisk i wybierz dogodny termin spotkania

    Wróć do poprzedniej strony